Braggart
Γέρος Ζώης
Geros Zois
Βιογραφικό

Ο Ζώης Γέρος είναι Εικαστικός, που δραστηριοποιείται  στην  Αθήνα. Γεννήθηκε στην Λιβαδειά Βοιωτίας. Από παιδί συμμετείχε σε πολλές Ομαδικές Εκθέσεις στην πόλη της Λιβαδειάς. Διακρίθηκε με πρώτο βραβείο στον παιδικό διαγωνισμό Ζωγραφικής της Μπιενάλε. Είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας,  Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με καθηγητές το Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο . Έχει πάρει μέρος σε πολλές Ομαδικές Εκθέσεις. Παρουσίασε την διπλωματική του με τίτλο Divine τον Ιούνιο του 2022,  στο κτήριο της Αγίας Όλγας, Φλώρινας.

Τα έργα που εκτίθενται στην Braggart gallery αποτελούν τις συλλογές :

Embrace Drink με έμπνευση την Κινεζική Αστρολογία (τα έργα διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό αντίτυπων).

Divine collection με έμπνευση τα ουράνια σώματα και τα θρησκευτικά αρχέτυπα.

Biography

Zois Geros is an artist,based in Athens. He was born in Livadia, Boeotia. As a child he participated in many Group Exhibitions in the city of Livadia. He was awarded first prize in the children’s painting competition of the Biennale. He is a graduate of the School of Fine Arts of Florina, Department of Visual and Applied Arts of the University of Western Macedonia, with professors Haris Kontosfyris and Thomas Zografos. He has taken part in many Group Exhibitions. He presented his thesis entitled Divine in June 2022, in the building of Agia Olga, Florina.

The works exhibited in the Braggart gallery are the collections:

Embrace Drink inspired by Chinese Astrology (the works are available in a limited number of copies).

Divine collection inspired by heavenly bodies and religious archetypes.

 

 

Εικαστική ιδέα

DIVINE

Γεννημένος στη Λιβαδειά μια πόλη στους πρόποδες του Ελικώνα όπου σύμφωνα με την θεογονία του Ησίοδου είναι το βουνό των μουσών, από μικρή ηλικία έβλεπα την τέχνη σαν ένα τρόπο διαφυγής, ένα ταξίδι σε έναν κόσμο που εγώ επιλέγω, που εγώ είμαι ο δημιουργός. Η δημιουργία για μένα ήταν και θα είναι πάντα κάτι μαγικό, κάτι το θείο (divine = θεϊκός , θείο).Αναπαριστώντας εικόνες μιας σύγχρονης ελληνικής μυθολογίας ανοίγω έναν διάλογο με τον θεατή συνδέοντας τα προσωπικά μου βιώματα με το κοινό πολιτισμικό παρελθόν και παρόν, θέτοντας προβληματισμούς και ερωτήματα για το μέλλον. Ποια είναι τα πολιτισμικά αρχέτυπα που καθορίζουν την ταυτότητα μας; Και πως τα επαναπροσδιορίζουμε ώστε να τα αποδεχτούμε και συνεχίσουμε να πιστεύουμε σε αυτά και κατ’ επέκταση σε εμάς τους ίδιους; διότι η δική μας ταυτότητα θα είναι αυτή που θα χαρακτηρίσει  τα αρχέτυπα του μέλλοντος. Μέσα από τα έργα αυτά χρησιμοποιώ τον Διόνυσο αλληγορικά ως ένα σύμβολο ως προς την έννοια της ταυτότητας ( εθνικής, πολιτιστικής, βιολογικής σεξουαλικής κτλ ). Ο θεός Διόνυσος, όπως διαβάζουμε στις Βάκχες του Ευριπίδη, εκτός από θεός του κρασιού χαρακτηρίζεται και ως θεός της ιερής  τρέλας μέσω της οποίας επιφέρεται η αλλαγή. Έτσι τα έργα καθρεφτίζουν τα προσωπικά μου ερωτήματα και ανησυχίες που έχω σχετικά με την έννοια της ταυτότητας και πως αυτή επαναπροσδιορίζεται στο πέρασμα τον αιώνων. Τα πορτραίτα  αναπαριστούν τα ουράνια σώματα ως σύγχρονους ανθρώπους τονίζοντας την θεϊκή αρχαιοελληνική υπόσταση των ονομάτων τους. Με αυτά τα έργα θέλω να διατυπώσω ένα σχόλιο πάνω στην έννοια της πίστης, και ποια είναι η σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με αυτήν. Δημιουργώντας εικόνες που παραπέμπουν σε αγιογραφίες επανερμηνεύω τα θρησκευτικά αρχέτυπα. Από προηγούμενα πειραματικά στάδια είχα ήδη καταλήξει στο γεγονός ότι ένα από τα βασικότερα υλικά στα έργα μου θα είναι το υλικό του μαρκαδόρου. Οι διαστάσεις των έργων όμως μου έδειξαν ότι δεν θα μπορούσα να είχα το αποτέλεσμα που οραματιζόμουν χρησιμοποιώντας μόνο αυτό το υλικό, έτσι άρχισα να προσθέτω και να περιπλέκω μικτές τεχνικές, και ακρυλικά χρώματα. Τα πρώτα στάδια ήταν αρκετά χαοτικά καθ’ όλη όμως τη διάρκεια της διαδικασίας ανέπτυξα μία πολύ συγκεκριμένη εικαστική κουζίνα. Κάθε έργο ξεκινούσε πρώτα με σχέδιο το οποίο θα τονιζόταν από πάνω με υλικά όπως κάρβουνο και εν μέρει ξυλομπογιές. Έπειτα φιξάροντας το σχέδιο προχωρούσα στο επόμενο στάδιο το οποίο ήταν η εμπλοκή του μαρκαδόρου, τέλος ολοκλήρωνα το αποτέλεσμα με ακρυλικά χρώματα. Όταν ολοκληρωνόταν αυτή διαδικασία ασφάλιζα τα έργα με βερνίκι και έπειτα περνούσα στο στάδιο της διακόσμησης. Υλικά όπως φύλλα χρυσού, στάμπιλο  μαρκαδόροι, στρας, σπρέι, κομμένα cd, και γκλίτερ ήταν αυτά που έβαζαν την τελευταία πινελιά δημιουργώντας έτσι ένα μαξιμαλιστικό αποτέλεσμα που τραβούσε τα βλέμματα. Σταθεροποιώντας αυτή την τεχνική μπόρεσα να αρχίσω να δημιουργώ με πιο γρήγορο ρυθμό. Μέσα από τα έργα μου και με έντονη πειραματική διάθεση, εξερευνώ κυρίως το πορτραίτο, τη σύνθεση στο χώρο, το ανθρώπινο σώμα, την χωροδιάταξη, αλλά δείχνω ενδιαφέρον και σε πιο αφηρημένα πεδία. Τα έργα μου ενσαρκώνουν ένα ποπ χαρακτήρα με νεον παλέτα, στοιχεία κιτς, μικτές τεχνικές, από τα οποία υποβόσκει μία βαθιά σχεδιαστική μελέτη.

 

 

 

 

 

Artist's Statement

DIVINE

Born in Livadeia, a city at the foothills of Helikon where according to Hesiod’s theology is the mountain of the muses, from a young age I saw art as a way of escape, a journey into a world that I choose, that I am the creator of. Creation for me was and will always be something magical, something divine.Representing images of a modern Greek mythology, I open a dialogue with the viewer by connecting my personal experiences with the common cultural past and present, raising concerns and questions about the future. What are the cultural archetypes that define our identity? And how do we redefine them so that we accept them and continue to believe in them and by extension in ourselves? Because our own identity will be the one that will characterize the archetypes of the future. Through these works I use Dionysus allegorically as a symbol for the concept of identity (national, cultural, biological, sexual, etc.).The god Dionysus, as we read in Euripides’ Bacchus, is not only the god of wine but also the god of holy madness through which change is brought about. Thus the works reflect my personal questions and concerns about the concept of identity and how it is redefined over the centuries. The portraits represent the celestial bodies as modern people emphasizing the divine ancient Greek status of their names. With these works I want to formulate a comment on the concept of faith, and what is the relationship of modern man with it. By creating images that refer to hagiographies I reinterpret religious archetypes.From previous experimental stages I had already come to the fact that one of the most basic materials in my projects will be the marker material. But the dimensions of the works showed me that I could not get the result I envisioned using only this material, so I started adding and complicating mixed media, and acrylic paints. The first stages were quite chaotic but throughout the process I developed a very specific visual cuisine. Each project first started with a drawing which would be highlighted on top with materials such as charcoal and partly with wood paints.Then fixing the design I proceeded to the next stage which was the involvement of the marker, finally I completed the result with acrylic paints. When this process was completed I secured the works with varnish and then moved on to the decorating stage. Materials such as gold leaf, stamp markers, rhinestones, sprays, cut cds, and glitter were what put the final touch thus creating a maximalist effect that caught the eye.By stabilizing this technique I was able to start creating at a faster pace. Through my works and with a strong experimental mood, I mainly explore portraiture, composition in space, the human body, spatial arrangement, but I am also interested in more abstract fields. My works embody a pop character with a neon palette, elements of kitsch, mixed techniques, from which a deep design study lurks.

 

 

 

 

 

Showing 21–22 of 22 results

Χρησιμοποιήστε όρους όπως “contemporary art” ή “κεραμικά” ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Please use keywords such as “contemporary art” or “ceramics” for better results.