Braggart
Rovella Enzo
Βιογραφικό

Ο Enzo Rovella ζει και εργάζεται στην Κατάνια όπου γεννήθηκε το 1966.Το 1997 πραγματοποίησε μια ατομική έκθεση στην γκαλερί Sergio Tossi στο Πράτο σε επιμέλεια του Demetrio Paparoni ο οποίος τον προσκάλεσε επίσης να συμμετάσχει στην ομαδική έκθεση «Giro d’Italia: Palermo» στο Attico του Fabio Sargentini στη Ρώμη.Το 2003 συμμετείχε στο 14ο Quadrennial της Ρώμης (Προεπισκόπηση, Νάπολη, Palazzo Reale).Το 2005 εξέθεσε στη 2η Μπιενάλε του Πεκίνου σε επιμέλεια Vincenzo Sanfo του Ιταλικού Κέντρου Τεχνών και Πολιτισμού. Το 2007 πραγματοποίησε μια ατομική έκθεση στο μοναστήρι των Βενεδικτίνων στην Κατάνια σε επιμέλεια της Beatrice Buscaroli και μια στην γκαλερί Bianca Maria Rizzi στο Μιλάνο με παρουσίαση του Alberto Zanchetta.Το 2010 πραγματοποίησε μια ατομική έκθεση στην γκαλερί Antonio Battaglia στο Μιλάνο σε επιμέλεια Lucio Barbera και συμμετείχε σε μια σημαντική ομαδική έκθεση  Neoicomoduli  στην Galleria Regionale di Palazzo Bellomo στις Συρακούσες σε επιμέλεια Carmelo Strano.

Το 2011 εξέθεσε σε μια έκθεση δύο ατόμων με τον Michele Ciacciofera στο Ίδρυμα Sambuca στο Παλέρμο σε επιμέλεια Paolo Falcone. Την ίδια χρονιά συμμετείχε στην έκθεση «Sicilia sopra tutti» στην Galleria d’Arte Contemporanea Montevergini στις Συρακούσες σε επιμέλεια του Duccio Trombadori και στην 54η Μπιενάλε της Βενετίας (περίπτερο Σικελίας) με πρόσκληση του Vittorio Sgarbi.

Τον Δεκέμβριο του 2012 εξέθεσε στο Πεκίνο και βραβεύτηκε με το 2nd Cup International of Art Water Cube. Ένα από τα έργα του, 200×200 εκ., αποκτήθηκε από την πόλη του Πεκίνου για το μουσείο Water Cube.

Για την εκδήλωση «Il Rito della luce 2014», που διοργάνωσε το Ίδρυμα Fiumara d’Arte του Antonio Presti, δημιούργησε μια μεγάλη τοιχογραφία που δώρισε στην πόλη της Κατάνια.

Μεταξύ 2014 και 2015 συμμετείχε στο “Artisti di Sicilia” σε επιμέλεια Vittorio Sgarbi, που δημιουργήθηκε στο Tonnara di Favignana, το πρώην μουσείο του εργοστασίου Florio, στο Palazzo S. Elia στο Παλέρμο και στο Castello Ursino Civic Museum στην Κατάνια.

Το 2017 δημιουργήθηκε η πρώτη του αναδρομική έκθεση στο Palazzo Nicolaci στο Noto, σε επιμέλεια Francesco Gallo. Μια έκθεση με έργα που μαρτυρούν όλη την καλλιτεχνική διαδρομή του καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του.

Το 2020 συμμετείχε στην έκθεση «Novecento, da Pirandello a Guccione» σε επιμέλεια Vittorio Sgarbi, Noto, Convitto delle Arti.

Το 2021, μια ατομική έκθεση των έργων του με τίτλο «Secret Daimon» σε επιμέλεια της Ornella Fazzina δημιουργήθηκε στο πρώην Convento del Ritiro στις Συρακούσες.

Τα έργα του έχουν αποκτηθεί από το Water Cube Museum στο Πεκίνο, από τον Δήμο Alcamo για το Μουσείο Οίνου (Castello dei Conti di Modica), από το MUSEUM of Bagheria και από το Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης Palazzo Belmonte Riso στο Παλέρμο και από πολλά ιδιωτικά ιδρύματα.

Έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από εβδομήντα εκθέσεις (προσωπικές και συλλογικές).

Ενδεικτικά

2025 [ΑΝΙΜΕ] ΨΥΧΕΣ Curated by Vasilis Karampatsas, Braggart Gallery, Larisa, Greece

2023, Ορφικοί διάλογοι, επιμέλεια Francesco Piazza, Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας

2023, «the red and the black», κείμενο Francesco Piazza, Carta Bianca Fine Arts Gallery, Catania

2023, Ορφικοί διάλογοι, επιμέλεια Francesco Piazza, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Biography

Enzo Rovella lives and works in Catania where he was born in 1966.

In 1997 he had a solo exhibition at the Sergio Tossi Gallery in Prato, curated by Demetrio Paparoni who also invited him to participate in the group exhibition “Giro d’Italia: Palermo” at Fabio Sargentini’s Attico in Rome.

In 2003 he participated in the 14th Quadrennial in Rome (Preview, Naples, Palazzo Reale).

In 2005 he exhibited at the 2nd Beijing Biennale curated by Vincenzo Sanfo of the Italian Centre for Arts and Culture.

In 2007 he held a solo exhibition at the Benedictine convent in Catania curated by Beatrice Buscaroli and one at the Bianca Maria Rizzi Gallery in Milan presented by Alberto Zanchetta.

In 2010 he held a solo exhibition at the Antonio Battaglia Gallery in Milan curated by Lucio Barbera and participated in an important group exhibition Neoicomoduli at the Galleria Regionale di Palazzo Bellomo in Syracuse curated by Carmelo Strano.

In 2011 he exhibited in a two-person exhibition with Michele Ciacciofera at the Sambuca Foundation in Palermo curated by Paolo Falcone. In the same year he participated in the exhibition “Sicilia sopra tutti” at the Galleria d’Arte Contemporanea Montevergini in Syracuse curated by Duccio Trombadori and in the 54th Venice Biennale (Sicily Pavilion) at the invitation of Vittorio Sgarbi, Noto, Convitto delle Arti.

In 2021, a solo exhibition of his works entitled “Secret Daimon” curated by Ornella Fazzina was created at the former Convento del Ritiro in Syracuse.

His works have been acquired by the Water Cube Museum in Beijing, by the Municipality of Alcamo for the Wine Museum (Castello dei Conti di Modica), by the MUSEUM of Bagheria and by the Palazzo Belmonte Riso Museum of Modern and Contemporary Art in Palermo and by many private institutions.

He has participated in more than seventy exhibitions (personal and collective).

Indicative

Solo Show

2025 [ANIME] ΨΥΧΕΣ Curated by Vasilis Karampatsas, Braggart Gallery, Larisa, Greece

2023, Orphic Dialogues, curated by Francesco Piazza, Diahroniko Museum Larisas, Greece

2023, “the red and the black”, text by Francesco Piazza, Carta Bianca Fine Arts Gallery, Catania.

Thessaloniki, 2023, Orphic dialogues, curated by Francesco Piazza, Archaeological Museum Thessaloniki.

 

 

Εικαστική ιδέα

Φιλόσοφοι όπως ο Θαλής και ο Εμπεδοκλής με την έννοια των Δαιμόνων εννοούσαν την Ψυχή του σύμπαντος. Συναντούνται σε πλήθος συγγραμμάτων όπως του Ομήρου του Ησιόδου του Πλάτωνα του Ηροδότου και αντιπροσωπεύουν τον ενδιάμεσο αγγελιοφόρο των Θεών προς το γήινο κόσμο και το αντίστροφο. Οι εξαϋλωμένες φιγούρες του Enzo Rovella αντικατοπτρίζουν μια άυλη μορφή, υψηλής πνευματικότητας που διαχέεται στο σύμπαν και που εκπορεύεται από το Θείο, με σκοπό τη βοήθεια όλων των ανθρώπων ή την δοκιμασία τους, ώστε να βρουν το δρόμο τους στη δύσκολη υλιστική ζωή. Στα έργα του Rovella βρίσκεις ψυχές: Άλλοτε πιο σκοτεινές , άλλοτε φωτεινές, άλλοτε πληγωμένες και απομακρυσμένες, άλλοτε δυναμικές συμβολίζοντας ταυτόχρονα την παρουσία και την απουσία τον ενθουσιασμό και τη μελαγχολία το τραύμα και την πορεία. Ο καλλιτέχνης μας προσκαλεί σε ένα εσωτερικό διαλογισμό οδηγώντας μας να ανακαλύψουμε τη διττή φύση του ανθρώπου μέχρις ότου η ψυχή μας απελευθερωθεί από τα δεσμά του ανθρώπινου σώματος.

Βασίλης Καραμπάτσας

 

[Απέναντι στις ιερατικές φιγούρες του Enzo Rovella που επιβάλλονται στο βλέμμα σε όλο τον επανασχεδιασμένο κλασικισμό τους, δεν μπορεί κανείς να μείνει αδιάφορος. Σχεδόν αγαλματώδεις, υπογραμμίζουν ρωγμές και αυλακώσεις, χάνοντας κάθε διακοσμητική χροιά για να μετατραπούν σε κατάγματα του σώματος και της ψυχής, σχεδόν σαν ακτίνες Χ όπου φωτεινές και σκοτεινές περιοχές καλύπτονται με συμβολικές αξίες. Το έργο γίνεται μαρτυρία και δοχείο άλλων νοημάτων και της ανθρώπινης φύσης.]  

 Ornella Fazzina

 

Artist's Statement

Philosophers such as Thales and Empedocles used the concept of Demons to mean the Soul of the universe. They are encountered in numerous writings such as Homer’s Hesiod Plato’s Herodotus and represent the intermediate messenger of the gods to the earthly world and vice versa. Enzo Rovella’s disembodied figures reflect an immaterial form, of high spirituality, diffused in the universe and emanating from the Divine, with the purpose of helping all human beings or testing them to find their way in the difficult materialistic life. In Rovella’s works you find souls: Sometimes darker , sometimes bright, sometimes wounded and distant, sometimes dynamic symbolizing at the same time presence and absence enthusiasm and melancholy trauma and path. The artist invites us to an inner meditation leading us to discover the dual nature of man until our soul is freed from the shackles of the human body.

Vassilis Karambatsas

[In the face of Enzo Rovella’s priestly figures that impose themselves on the gaze in all their redesigned classicism, one cannot remain indifferent. Almost statuesque, they highlight cracks and grooves, losing all decorative connotations to become fractures of body and soul, almost like X-rays where light and dark areas are covered with symbolic values. The work becomes a testimony and container of other meanings and human nature].

Ornella Fazzina

 

Χρησιμοποιήστε όρους όπως “contemporary art” ή “κεραμικά” ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Please use keywords such as “contemporary art” or “ceramics” for better results.