Braggart

"Διαδρομές και Ίχνη Ιστορίας και Χρώματος " Ελένη Γάτσιου

Στο έργο απεικονίζεται η ανάκλαση της ηρωικής μορφής της λεβεντογένας Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας στον αφρό του κύματος. Η καπετάνισσα πάνω στο αγαπημένο της πλοίο «Αγαμέμνων», ταξίδευε στο χωροχρονικό συνεχές των αγώνων και των παθών της σε μια θάλασσα ελευθερίας, χαράζοντας διαδρομές. Καθώς το πλοίο απομακρύνετε και κινείται η ανακλώμενη μορφή της θα αλλοιωθεί από τον πρώτο κυματισμό. Το κόκκινο χρώμα σχεδόν βυσσινή, του ποδόγυρου από την γυναικεία παραδοσιακή φορεσιά των Σπετσών, ανακλάται ανάμεσα στις αποχρώσεις του μπλε και του γαλάζιου, τόσο των κυμάτων όσο και της επανάστασης.
 
Τα χρώματα κινούνται διαρκώς μέσα στο χώρο, δημιουργούν διαδρομές και αφήνουν αποτυπώματα ίχνους στο πέρασμα τους. Καθώς τα χρώματα ταξιδεύουν μπλέκονται μέσα στο νερό χωρίς να χαθούν και να αλλοιωθούν, όπως ακριβώς ταξίδεψε και έδρασε η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και άφησε πίσω τις ιστορικογραφημένες αναμνήσεις που έμειναν ζωντανές έως και σήμερα και έμειναν αναλλοίωτες στο πέρασμα των χρόνων. Καθώς ταξίδεψαν από στόμα σε στόμα, γράφτηκαν σε βιβλία και αποτυπώθηκαν σε εικόνες. Η ανάκλαση της είναι διάχυτη στα νερά της Μεσογείου και του Αιγαίου.
 
Αχνάρια μεγαλοπρέπειας το παράστημα της, στέκει ανάμεσα στις κάθετες και οριζόντιες γραμμές, στη θάλασσα του φόντου, οι οποίες τείνουν να φύγουν από το τελάρο και να επεκταθούν στο χώρο. Είναι οι γραμμές πλεύσεις που ακλούθησε η Μπουμπουλίνα όταν έδρασε στην επανάσταση με ηρωισμό και δυναμισμό, προκειμένου να υπερασπιστεί το νεοσύστατο γεωγραφικά έθνος. Κάτι παρόμοιο κάνει και το χρώμα που δρα αυτόβουλα και δυναμικά μέσα στον αυτόμολο χώρο. Η συμπεριφορά του θυμίζει αυτή των ανθρώπινων αγωνιζόμενων όντων . Το χρώμα τείνει προς την Ελευθερία.
 
Το έργο είναι δημιουργημένο μέσω της ελεύθερης χειρονομίας και του αυθορμητισμού, προκειμένου η αίσθηση της παλιγγενεσίας του χρώματος, αλλά και της ταχύτητας των γεγονότων και των εξελίξεων στο επαναστατημένο έθνος να αναμορφώνει το γαλάζιο του ουρανού στο μπλε της θάλασσας, το άσπρο να μην λερωθεί από το γκρι και το κόκκινο να συντελέσει την θυσία και την απελευθέρωση.
Έναρξη: 26 Ιουλίου 2021
Λήξη: 12 Αυγούστου 2022
Πολεμικό Μουσείο Αθηνών

Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2

210-7244464

info@warmuseum.gr

Image

Πάρης Ασημακόπουλος

Η προσωπογραφία γνωστοποιημένων πορτραίτων αποτελεί μια πρόκληση. Η μεγαλοπρεπής φιγούρα ενός εκ των σημαντικότερων οπλαρχηγών του 1821, του Γεώργιου Καραϊσκάκη στις μικρές διαστάσεις του παρεχόμενου έργου, υποστηρίχτηκε με μία καινούρια ερμηνεία όπου η μορφή του ζωγραφίστηκε ψυχογραφικά και με ανείπωτη εσωτερική δύναμη (στην συνήθη ηρωική). Ο ήρωας Καραϊσκάκης, η μαύρη σκιά, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας. Υπήρξε ο «νόθος» γιος της καλόγριας Ζωής Ντιμισκή και του Δημήτρη Καραΐσκου. Μικρόσωμος, με κοφτερή ματιά, φυματικός και αθυρόστομος με οξύνοια. Ο «Γιώργης» δρά ανεξέλεκτα, αιφνίδια, με στρατηγική ευστοχία και ταχύτητα, λειτουργεί σαν χιλίαρχος και στρατηγός, μούλος και αφέντης του εαυτού του. Οι αλλόκοτες προσεγγίσεις στο χρώμα (πόσα μπλε μπορείς να χωρέσεις σε ένα πορτραίτο: το πρωσικό, το teal, το βιολέ, το μαύρο, το ουλτραμαρίν, το κυανό του σχιστόλιθου) μορφοπλάθουν στιγμιαία. τη μη αναγνωρίσιμη μορφή του. Ο θεατής αμφιταλαντεύεται στην κριτική του σκέψη και προσπαθεί να αποδώσει από τη δική του οπτική γωνία την υποκειμενική φιγούρα του Γεώργιου Καραϊσκάκη, ενός ήρωα παντοτινού που τον κοιτά κατάματα.

Ο Καραϊσκάκης στην πέμπτη ηρωική του περίοδο λειτουργούσε σαν περιφερόμενος πολιορκητικός κριός. Η γεωφυσικότητα ήταν επίπεδος χάρτης, βουνά δεν υπήρχαν, ούτε ποτάμια αγεφύρωτα. Τίποτα δεν τον σταματούσε, έσπερνε το θάνατο αγέρωχο και εξιλεωτικό για τον μεγάλο σκοπό της απελευθέρωσης. Ο «Γιώργης» πέθανε αύτανδρος και έμεινε μια «Καρά-σκιά» για τα τερτίπια εκείνων των Κρητικών που τον έμπλεξαν σε μια επιπόλαιη αψιμαχία με τους τούρκους, όπου θα λιάνιζαν την επομένη, και έφαγε στο στομάχι εκείνη την μπαρουτιασμένη τουφεκιά που τον έσβησε. Τα κόκκινα σμπαραλιασμένα σπλάχνα έσταζαν βυσσινί αίμα. Απέραντα μπλε και γκρίζα ροζ απλώθηκαν στα ζυγωματικά και ο λαιμός εμίσησε το μωβ, που λαχταρούσε το ηλιοκαμένο σβέρκο αλλά επί ματαίω, το μπλε το κυανό ήταν στην μορφή του.

Χάρης Κοντοσφύρης συνεργώντας κειμενικά στο Καραϊσκάκη του Π. Ασημακόπουλου,26/1/2021

Έναρξη: 26 Ιουλίου 2021
Λήξη: 12 Αυγούστου 2022
Πολεμικό Μουσείο Αθηνών

Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2

210-7244464

info@warmuseum.gr

Image

Βασίλης Σούλης

Στο έργο αυτό απεικονιζεται η περικεφαλαια του Θόδωρου Κολοκοτρώνη. Σκουριασμενη, φθαρμενη, ένα με το χώμα.Παραμένει όμως η λάμψη, η "γυαλάδα", η αξία της. Ο Κολοκοτρώνης δεν ζει, ομως η περικεφαλαια του εμπνέει, είναι εδώ για να μας υπενθυμίσει (ως ένα σύμβολο αυτοθυσιας και γενναιοτητας) , τους αληθινούς ήρωες της ζωής, τις πραγματικές αξίες και ιδανικά, απέναντι σε "χαρτινους" και "φτιαχτούς" ήρωες των ημερών μας.

Έναρξη: 26 Ιουλίου 2021
Λήξη: 12 Αυγούστου 2022
Πολεμικό Μουσείο Αθηνών

Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2

210-7244464

info@warmuseum.gr

Image

Λεπτομέρειες  Έκθεσης

Η διαδικτυακή πλατφόρµα τέχνης «grcollectors» έχει τη χαρά και την τιµή να οργανώνει και να παρουσιάζει την έκθεση «1821, οπτική μιας Επανάστασης».  

200 νέοι, ανερχόµενοι στον κόσµο της τέχνης και αρκετοί καταξιωµένοι καλλιτέχνες κράτησαν στα χέρια τους έναν καµβά 18x21 εκ. όπου ήταν ελεύθεροι να δηµιουργήσουν έργα που εκφράζουν τη διαχρονική αγωνιστική διαδροµή των Ελλήνων, ερµηνεύοντας την ιστορία µας µε µια σύγχρονη εικαστική µατιά.

Στο πνεύμα της δημιουργίας και του διαλόγου μεταξύ των καλλιτεχνών, η έκθεση παρουσιάζει έργα τέχνης που αντιπροσωπεύουν τη ζωντάνια και τον πλούτο της σύγχρονης εικαστικής σκηνής.

Χρησιμοποιήστε όρους όπως “contemporary art” ή “κεραμικά” ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Please use keywords such as “contemporary art” or “ceramics” for better results.

Shop