Braggart

RON+BRAGGART

Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης BRAGGART ξεκινά μια συνεργασία στα πλαίσια του Art Hospitality έξω από το art box και φιλοξενείται στο καφέ ROΝ  με  αλληλεπιδραστικές εγκαταστάσεις. Παρουσιάζει το πρώτο HOSTED με έργα των εικαστικών : Ελένη Γάτσιου  Χάρης Κοντοσφύρης. Η διαδρομές του χρώματος και της μύγας καλούν τον θεατή να εισχώρηση μέσα τους και να τις ακολουθήσει, να γίνει συνταξιδιώτης.

Μύγες και Μυγάνθρωποι συνευρίσκονται. Οι μύγες του Χάρη Κοντοσφύρη   (ακόλουθο της σκέψης της Ελένης Γάτσιου για το αδιέξοδο της μύγας) με την ανασχετική σχέση του ανθρώπου είναι εκείνη η ακατάλληλη σχέση που  αδυνατεί να δεχθεί την ευεργεσία της συμβίωσης.

 Η ανασχετική σχέση του ανθρώπου μέσα από μυγοσκοτώστρες και εντομοκτόνα  είναι εκείνη η ακατάλληλη σχέση που  αδύνατεί να δεχθεί την ευεργεσία της συμβίωσης. Ο άνθρωπος  χαστουκίζει ανελέητα τις μύγες. Η εξόντωση των μυγών μέσα από την τερατωδία  των βρωμερών ποδιών που πετούν από κόπρανα σε κόπρανα από ακαθαρσία σε ακαθαρσία αποτελούν το ανίερο της σχέσης του ανθρώπου με το περιβάλλον του. Η υγειονομική σημασία  των δίπτερων ενορχηστρώνει μεγαλύτερη απαξία για το μικρόκοσμο του ανθρώπου που ακάθαρτος περιφέρετε στο αδιέξοδο του.

Το γλυπτικό ανάπτυγμα είναι του Χάρη Κοντοσφύρη με την εργονομική σχεδιαστική επιμέλεια του Βασίλη Σέντζα. Οι μύγες στέκονται σε γλυπτικά σύνολα πάνω σε βάθρα.

Ο Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν στο βιβλίο του Φιλοσοφικές Έρευνες αναφέρει «Ποιος είναι ο σκοπός σου στη φιλοσοφία; Να δείξω στη μύγα τη διέξοδο από την παγίδα της» (παράγραφος 309 σελ 136-1977) Αυτή η έκφραση θα μπορούσε να γίνει μια παρομοίωση πάνω στην ερευνά που πραγματοποιεί η Ελένη Γάτσιου για την φυγή των χρωμάτων. Αν θεωρήσουμε τα χρώματα ως μύγες και ο χώρος και τα αντικείμενα στα όποια βρίσκονται ως παγίδες, τότε θα καταλήξουμε στο εξής συμπέρασμα. Τα χρώματα αισθάνονται παγιδευμένα και έχουν την ανάγκη να απελευθερωθούν, να βγουν στο χώρο να ταξιδεύσουν και να αφήσουν παντού τα ίχνη τους. Έτσι συμπεριφέρεται και το χρώμα αναζητά τη δική του διέξοδο να δράσει αναδυόμενο. Η φυγή του στο χώρο μοιάζει με περιπλανήσει αλλά δεν είναι. Είναι ταξίδι, κίνηση, ροή.

Η μύγα ως χρώμα αναδυόμενη διαφεύγει από την παγίδα της ακολουθώντας τους ήχους και τις διαδρομές των χρωμάτων. Ζωντανεύει και αναγεννάτε μέσα από το χρώμα, ιχνεύοντας μαζί του. Ο θεατής κινούμενος στο χώρο αισθάνεται ότι κάτι τον ακολουθεί, αφουγκράζεται ήχους και μορφές και νιώθει να βυθίζετε μέσα στις διαδρομές και τα ίχνη χρώματος.

Βιογραφικό Ελένης Γάτσιου

H   Ελένη Γάτσιου γεννήθηκε στη Λάρισα. Εισήχθηκε στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα.  Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, στο 3ο Εργαστήριο, με καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο, από το 2015 έως και τον Ιούνιο του 2019.

Παρουσίασε  την πρώτη της ατομική έκθεση τον Ιούλιο του 2020, στο Παλιό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Φλώρινα. Και την δεύτερη ατομική με την γκαλερί Braggart στο joist Innovation Park Λάρισα 2022.Θα παρουσιάσει την Τρίτη ατομική της τον Ιούνιο 2024 στο art box της γκαλερί BRAGGART Παπακυριαζή 55 και Σκαρλάτου Σούτσου, Λάρισα.

Συμμετείχε στο 7ο Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του λόγου, που διοργάνωσε το 3ο Εργαστήρι Ζωγραφικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΠΔΜ, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, με τίτλο: «Ένα μολύβι προβολές». Επιπλέον, παρακολούθησε το Διεθνές Συνέδριο: «Για μια σχολή Εικαστικών Τεχνών του 21ου Αιώνα – Φλώρινα», από τις 12 έως και τις 14 Μαΐου του 2017.

Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 30 ομαδικές εκθέσεις σε Μουσεία και γκαλερί με σημαντικότερες: «Υπό το φως των κεριών» Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας 2018, «Καλώς ήρθατε σε αυτό που νομίζετε ότι βλέπω» - Platforms Project 2019 – ΕΝ ΦΛΩ, «Τέχνες και Θέατρο» Ξενία Επιδαύρου Επίδαυρος  2020,  Εθνική Πινακοθήκη των Σκοπίων,OSTEN Museum 2021, Πηγάδια – Platforms Project 2021 με την Ομάδα  ΕΝ ΦΛΩ, «Ο μίτος της Αριάδνης»  Chicago Athenaeum Museum and European Center for Architecture, Art, Design and Urban Studies  2021, «Μεταβάσεις»  Λαογραφικό και Εθνολογικό  Μουσείο 2021, «1821 Οπτική μιας άλλης επανάστασης», Gr Collectors 2021, Πολεμικό Μουσείο  Αθηνών, Biennale International D΄ Art Bibart Bari Italy 2021, The Poetics of space, Braggart Gallery, Μύλος του Παππά, Υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022, Memory Ware Houses, Braggart Gallery at Joist Innovation Park 2022, Inside The Myth, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022. Paint the Lyric, Ithaca, 2020/2021/2022, Fichtia, Σχολές Καλών Τεχνών Αθηνών και Φλώρινας, Αρχιτεκτονικές Σχολές Μασσαλίας, Παρισίου και Ελλάδας, Μυκήνες, 2022,

ΜΠΕΤΟΝ Braggart at Teloglion Foundation Thessaloniki 2023.

Βιογραφικό Χάρη Κοντοσφύρη

 

Ο Χάρης Κοντοσφύρης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1965. Ξεκίνησε με σπουδές  σκηνοθεσίας στη Σχολή Χατζίκου, στην Αθήνα (1984-1987) και τη συνέχεια σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, της Αθήνας (1987-1993). Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Δεσμός (Αθήνα) το 1992. Από τα πρώτα του έργα χρησιμοποιεί υλικά κατασκευής, όπως τσιμέντο και βιομηχανοποιημένα σίδερα  προτείνοντας την θέαση ως διαμεσολαβημένη ενέργεια.

Παράλληλα με το εικαστικό του έργο δίδαξε ως Λέκτορας στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2007), ενώ, από το 2021, είναι Καθηγητής, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα).

Το ερευνητικό του πλαίσιο εστιάζει στην αλληλεπιδραστική λειτουργία της τέχνης και συντονίζει εκθέσεις συνεργατικές και αλληλεπιδραστικές. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 19 ατομικές εκθέσεις  στην  Ελλάδα και το εξωτερικό και συμμετέχει σε ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις. Συνεργάζεται συστηματικά με την γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην Αθήνα,  την Γκαλερί της Λόλας Νικολάου  στη Θεσσαλονίκη και την γκαλερί Braggart στη Λάρισα  Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στην 3η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογειακών Χωρών (Μπολόνια, Ιταλία 1988), στη 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2009), στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου (2015), ενώ, το 2004, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 26η Μπιενάλε του Sao Paulo. Από το 2010, στις ατομικές του εκθέσεις ενεργοποιεί συνέργειες με άλλους καλλιτέχνες.

Διάρκεια: 17.5-25.6.2024

Τόπος: RON COFFEE Kentavron 48 Larisa

Image
Image
Image

Χρησιμοποιήστε όρους όπως “contemporary art” ή “κεραμικά” ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Please use keywords such as “contemporary art” or “ceramics” for better results.